SofieinOrlando.reismee.nl

Seaworld (deel 2)

Vandaag zijn we weer naar Seaworld geweest. We waren niet al te vroeg wakker, maar alsnog waren we er al net na half 9. Iets te vroeg, oeps, gelukkig waren we niet de enigen. Voordeel is wel dat je na even wachten wel heel dichtbij kan parkeren!

Eenmaal binnen zijn we voordat we de dolfijnen konden aaien, al bij de dolfijnenshow geweest, naar de pinguรฏns, het aquarium en de flamingos gekeken. Je raakt hier gewoon niet uitgekeken...

Om half 12 moesten we bij de dolfijnen zijn, voor een klein kwartiertje aaien, en kijken naar wat trucjes... En oh ja we werden ook nog kleddernat. Met dit weer is dat overigens geen straf!

Na het aaien zijn we nog naar een zeeleeuwen show geweest, naar nog een aquarium en hebben we schildpadden gezien. Al met weer weer superleuk, en rond half 3 zijn we weer terug gegaan naar hotel. Daar hebben we weer heerlijk bij het zwembad gelegen en gezwommen. Sofie is niet uit het zwembad weg te slaan, zo leuk!

Morgen hebben we een rustig dagje gepland... We gaan iig naar mijn favoriete winkel Walmart!

Disneysprings

Vanmorgen beiden weer vroeg wakker, 6 uur... Om 6.45 opgestaan, ontbeten en in de kleren. Sofie weet zich in de hotelkamer goed te vermaken met haar koffer vol kleurtjes, boekjes, en van alles en nog wat. Zo hebben we de eerste paar uurtjes doorgebracht, lekker chill...

Rond 10 uur zijn we naar Disneysprings (Disney lente aldus Sofie, haha) gegaan. Het is een soort Disney dorp met restaurants, winkels, bioscopen, echt van alles te doen. We hebben daar veel tijd doorgebracht in een gigantische Disney winkel, Sofie kon maar niet kiezen wat ze wilde hebben (nou ja, ze wist het wel, maar dat was allemaal ver boven het budget). Maar goed, uiteindelijk is het gelukt en zijn we wat lekkers gaan eten, want ja van shoppen krijg je trek!

Na nog wat shoppen en rondkijken zijn we weer teruggegaan richting het hotel, onderweg even heerlijk geluncht bij Bahama Breeze. In de middag lekker rustig aan gedaan, en nog voor het avondeten 2 uur gezwommen. Heerlijk!

Morgen gaan we weer naar Seaworld, deze keer gaan we de dolfijnen voeren, en aaien, hoe speciaal! Zin in...

Disney en heel veel prinsessen...

Vandaag was toch wel de dag waar we beiden erg naar uitkeken. Op naar Disney, oftewel Magic Kingdom. Sofie was om 5 uur al wakker, en om 6 uur was er echt geen houden meer aan. Dus dan maar opstaan, ontbijten en aankleden. Uiteindelijk waren we rond 8 uur klaar en zijn we maar gaan rijden. Met het idee dat we toch wel erg vroeg waren (om 9 uur ging het park open) kwamen we rond 8.30 uur aan, en tot onze verbazing was het gewoon al loeidruk. Na het parkeren, een stukje lopen en nog een stuk met de bus stonden we rond 9.15 uur in het park. We zijn gelijk doorgelopen naar de locatie voor de meet en greet met Anna en Elsa, omdat we wisten dat het daar druk kon zijn. En dat was idd waar! We waren rond 10.15 aan de beurt en dat was wel echt een belevenis. Sofie was dusdanig onder de indruk (en verstond natuurlijk helemaal niks van dat Engelse gekwebbel) dat ze een beetje verlegen werd. Maar ze vond het geweldig! De foto's zijn ook echt leuk geworden... ze spreken voor zich!

Na een kort bezoek aan de Starbucks konden we met de fastpass, dus zonder wachtrij, naar It's a small world! Dat blijft echt zo leuk. Daarna was het tijd om naar het grote Disney kasteel te gaan voor een lunch. Tijdens het eten liepen er een stuk of 5 prinsessen door de zaal en die kwamen een praatje maken, hun handtekening zetten en natuurlijk op de foto.

Na de lunch zijn we nog in een attractie geweest met Belle, en natuurlijk mocht je ook hier op de foto met... Om 15 uur begon de parade, geweldig leuk... Maar daarna was Sofie moe, het was ook nog eens best warm en dan is het genoeg geweest. Met de monorail, de tram naar de parkeerplaats en op naar ons hotel. Het was echt een geweldige dag...

Seaworld!

Vanmorgen werden we rond 4.45 uur even wakker, maar sliepen we gelukkig toch nog verder tot 6.45. Yes, dat betekend hopelijk dat de jetlag voorbij is...

We hebben op de kamer ontbeten met yoghurt, fruit en Sofie had een soort cornflakes van Frozen. Na een snelle douche, zijn we op pad gegaan. Eerst nog even naar de supermarkt voor een petje voor Sofie, wat aftersun en broodjes voor de lunch. Daarna reden we door naar Seaworld, wat nog geen 10 minuten van ons hotel vandaan is. We hebben een pas om 2 weken onbeperkt te gaan, dus dat gaan we zeker vaker doen. We hebben vandaag al veel gezien, maar er is nog zoveel meer. We hebben de dolfijnen gezien, de flamingo's, zeeleeuwen, krokodillen en de orka's in een geweldige show! Ik geloof dat ik nog leuker vond dat Sofie, prachtig!

Rond 13 uur waren we terug in het hotel en hebben we geluncht en even lekker niks gedaan. Rond kwart voor 3 zijn we naar een outlet mall gereden en hebben we geshopt en gegeten. Prima geslaagd voor onszelf en ook voor Mexx.

Morgen gaan we (eindelijk!) naar het Magic Kingdom! Hopelijk ontmoeten we daar Elsa en Anna, en gaan we lunchen met de prinsessen in het Disney kasteel.

Orlando...

Ja we zijn er hoor. In Orlando, ons "thuis" tijdens deze vakantie.

Helaas hadden we vanmorgen toch nog wat last van de jetlag... Om 4 uur waren we beiden klaarwakker. Met de gedachte dat we altijd vanmiddag nog wel even ergens een dutje konden doen, zijn we maar opgestaan en heel langzaamaan gaan douchen, aankleden, koffers een beetje herindelen en natuurlijk een ontbijten regelen. Nou wist ik dat het winkelcentrum naast het hotel om 10 uur open zou gaan, maar ik wist ook dat onze maagjes dat niet zouden redden. Lang leve Google maps, en zijn we zodra het licht was buiten, lopend naar de winkel gegaan. Daar wat fruit, yoghurt, water en natuurlijk oreo's gehaald (dat stond immers op het eetwensenlijstje van Sofie). In het hotel hebben we op onze kamer gepicknickt en zijn we na het weer inpakken van de koffers, naar beneden gegaan om uit te checken en te wachten op het busje wat ons naar het vliegveld kon brengen (om vandaaruit naar het autoverhuurbedrijf te gaan). En wachten is met deze temperaturen geen straf...

Rond half 10 waren we bij de auto en uit een groepje van 5 auto's hebben we een mooie grijze Ford fiesta gekozen. Vanaf het vliegveld zijn we naar de Walmart gereden, en hebben daar de nodige inkopen gedaan (waaronder een autostoeltje voor Sofie enen koelbox voor in de auto). Het ophalen van de auto en vervolgens gelijk op pad naar de winkel was wel een momentje waar ik iets tegenop zat, maar ik had gelukkig TomTom bij me en daarmee ging het prima! Vanuit de Walmart zijn we naar Orlando gereden, waar we rond half 2 aankwamen. We moesten even wachten op de kamer, dus zijn we wederom naar een winkel gereden nog wat fruit, broodjes en water te kopen. Het hotel is prima, en we slapen op de 2e etage.

We hebben verder vanmiddag niet veel meer gedaan, we zijn het zwembad gaan uitproberen, en vervolgens was Sofie daar niet meer weg te slaan! Dat gaan we vast vaker doen.

Na een broodje voor avondeten duurde het niet lang voordat er iemand in slaap viel... Het zal mij benieuwen hoe laat we morgen wakker zijn?!

Morgenochtend gaan we naar Seaworld en waarschijnlijk in de middag even shoppen!

Aangekomen in Tampa!

Na een reis van ruim 11 uur vliegen en deur tot deur zo'n 18 uur onderweg te zijn geweest zijn we aangekomen in ons hotel in Tampa.

Ik kan niet anders zeggen dat het supergoed is gegaan. Vooraf leek het vliegen haar wel spannend en ik kreeg ook vaak de vraag of het vliegtuig niet "onderstekop" zou gaan, maar eenmaal in het vliegtuig heeft Sofie werkelijk geen kik gegeven. Het starten vond ze maar zo zo, hoog in de lucht kon haar ook niet veel boeien, en het landen tsja alsof ze het al tig keer had meegemaakt. Geen last van d'r oren en totaal geen angst dus... Ik ben verbaasd en trots tegelijk!

We hadden na de eerste korte vlucht naar Frankfurt een korte overstap, maar uiteindelijk hadden we daar door een technisch probleem toch nog een vertraging van ongeveer een uur. Eenmaal in de lucht hebben we ons prima vermaakt met filmpjes, boekjes, muziek en spelletjes. Sofie heeft (op mijn verzoek dan wel) nog wel even geslapen. Rond middernacht (NL tijd) zijn we geland en moesten we aansluiten in werkelijk een gigantische rij bij de douane... Zo erg heb ik het nog niet eerder meegmaakt. Ruim anderhalf uur later konden we onze dolgegdedraaide koffers zo oppikken en doorlopen. Overigens deed Sofie het hier ook weer prima, geen tekenen nog van vermoeidheid te zien. Na de laatste check van de douane werden we na een telefoontje opgehaald door een busje van het hotel.

Gelukkig was het slechts 5 minuten rijden van het hotel... Inchecken, nog even wat drinken halen, en even opfrissen onder de douche. Het is hier nu bijna 21 uur (dus 3 uur NL tijd) en wij gaan slapen. Met een beetje mazzel hebben er nu niet heel veel last van een jetlag!

Morgenochtend gaan we even naar de mall hier tegenover het hotel, halen we de auto op, gaan we langs de walMart en rijden we vervolgens door naar Orlando!!

We gaan!!

Vandaag is het dan eindelijk zover.... We gaan naar Florida!! We vliegen om 11.15 uur via Frankfurt naar Tampa. Vliegtijd van totaal zo'n 11 uur. Ik vind het superspannend, maar de kleine pop al helemaal. Ik ben ook erg benieuwd wat ze van het vliegen gaat vinden, immers is dit de eerste keer dat ze het echt bewust meemaakt (haar eerste en enige vlucht was toen ze 9 maanden oud was). We hebben iig heeeel veel boekjes, stickers, snoepjes en spelletjes mee, dus vervelen is er niet bij.

Ik hoop dat ik vanavond een update kan geven, al lezen jullie dat waarschijnlijk morgen pas.